Hii

YA ALLAH! YA TUHANKU, JIKA REZEKIKU BERADA DI ATAS LANGIT, MAKA TURUNKANLH IA, DAN JIKA BERADA DI DALAM PERUT BUMI MAKA KELUARKANLH IA,DAN JIKA SUKAR MAKA MUDAHKANLAH IA,JIKA HARAM MAKA SUCIKANLH IA,JIKA MASIH JAUH MAKA DEKATKANLH IA,.. YA ALLAH!! LIMPAHKANLH KEPADAKU REZEKI SEPERTIMANA REZEKI YANG TELAH ENGKAU LIMPAHKAN KEPADA HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH....AAMIIN

Saturday 15 December 2012

RAWATAN ISLAM...

Hari ni date 16.12.12 jam 10pg aku ada appoinment dgn sorg ustaz iaitu ustaz nabil al hafiz,dia ni pengamal perubatan islam..

ok.. pkul 8.00pg,aku ada la solat2 hajat minta allah permudahkan urusan rwtn aku ni,dan hilangkn penyakit aku ni sume.. pkul 8.30pg, perjalanan dr shah alam ke setapak,rumah ustaz.. so,suami aku la drive,aku lak duk usha2 GPS dlm handphone aku je..huhuhu..  

Kami sampai awal 30minit,so somi ajak lepak2 makan dulu la, aku order air suam,dgn laksam..suami ku lak order nasi berlauk dgn teh o panas.. Kami pn melayan perasaan sndiri,mmg xbercakap la..hihi..bukan bergaduh ye..cuma sometimes tu kita terdiam sementara..ngee.

Makan..makan..makan,rest jap... pkul 9.45am,kami bergerak ke rumah ustaz. Sampai je sana,ustaz masih dlm mood makan nasi lemak lg..adoii,minta maaf ustaz, ter'punctual awal lak..hihi..xlama la tggu sbb ustaz pn bru sudah mkn je. then,ada sorg assist dia jemput kami suami isteri masuk ke satu bilik..kami tggu ustaz dlm bilik rawatannya..

jadi,ustaz ada amik beberapa detail aku.. dan minta aku ceritakan tujuan kehadiran kami. Niat aku kerna ALLH SWT,nk buang sume gangguan2 ni..pd masa sama usaha kami adalah utk dpt zuriat... Ustaz angguk je selama aku cerita psl hajat aku jumpa dia.. Kami suami isteri pun diam seribu bahasalh lepas tu...turn kami lak angguk2..huhu

Nak dijadikan cerita,ustz minta izin suami aku utk merawat aku dlu.. dia pegang tgn aku,dia genggam d kwsn ibu jari. Dia kata 'akk ni mslh lain xde pape,cuma satu jelh mmg ada gangguan pd rahim akk.. dia makan ovary dan benih,tp tempat lain dia xkacau..dia duk tang tu je,sbb tu akk sllu berlaku kehamilan xjadi,period mcmna?ada sakit2 x time priod?ada mimpi2 pelik?... aku jawab la  'period ok,kdg2 ada rasa sakit kdg2 xde,tp sllunya xdelh, mimpi ada menyusu anak,suami ada hubungan dgn prmpuan lain,pernah dirogol byk2 kali'..

Ok... tgk d rahim lak.. ustaz tekan2 ada rasa sakit x tanya dia... aku kata 'xde ..(tp dlm ht nk je aku ckp kt ustaz,ustaz...sy xsakit...tp sy rasa sakit bila terkena kuku ustaz,dan rasa amat geli sgt sampai nk tergelak)...'huhu... aku ni ckup pantang bila ada org pegang kuat2 d area rahim aku.. hahahaha.. pernah sorg bidan nk kena tersepak dgn aku.ngeee..

Ustaz kata lg 'kes ckgu xberat,yg beratnya ckgu ni cepat sgt2 nk marahhhh je..tu kan xelok,kena hakis la sikap pns bran tu, antibodi ckgu lemah sbb tu asyik nak demam,xsihat je..(nampak gayanya kena amik vitamin la ni). ustaz kata lagi ' gangguan ckgu ni berlaku dr sejak ckgu belum khwin lg,sbnarnya ckgu ni ramai peminat (aku dh nk muntah,bila ustaz ckp mcmtu..huhu),tp alhamdulillah sy tgk perkhwinan ckgu dan suami xde mslh apa,hubungan ok,cuma apa yg blh sy ckp gangguan ckgu ni bukan dr ada org buat pd ckgu,dan dengki pd ckgu,gangguan ni dari mak ckgu yg mngkin pernah sakit dlu.. (gurlp!! mcmna dia blh tau ni?maka aku pernah sakit 2thun,g cek doc xde pape mslh,cuma ada gangguan sikit)..!tp ckgu jgn susah hati,xberat pun,insyaallah lps ni ckgu blh hamil" ..aaminn..

point is : Masalah lain aku xde, yg ada gangguan je tu pun xberat.. so 2mggu lg kena jumpa ustaz..kena mnum air penawarnya 1 utk mnum dan 1 botol lg utk sapu di seluruh bdn..

Al kisah suami aku plak... ustaz cek dia kata 'abg ni,kolestrol tggi,darah turun naik ni... lain2 mslh xde'..

Fuh.....apa aku boleh katakan aku sgt2 bersyukur sbb kami diberi peluang oleh ALLAH utk dpt zuriat dr benih kami... aaminn.. Lps rawatan je aku trus ke mid valley beli::::::

*Manzil
*AL Mathurat .... 

2 benda ni sbnarnya dh hilang ntah ke mana..so aku nk beli lain la,supaya aku blh sntiasa mengamalkan shgga lh aku beranak pinak ke cucu cicit..amiinn.   


Terima kasih ya Ustaz..

 ya allah,kau kurniakanlh kami anak soleh dan solehah..aammiin..    

    

4 comments:

  1. salam...cik ti.. insyaallah nanti rezeki kite lak kan,,, :)

    ReplyDelete
  2. eamy: Mudah2an ada rzki kita..amiinn

    ReplyDelete
  3. Salam cim ti..nak tanya cik ti g buat rawatan islam kat mana yer?

    ReplyDelete