Hii

YA ALLAH! YA TUHANKU, JIKA REZEKIKU BERADA DI ATAS LANGIT, MAKA TURUNKANLH IA, DAN JIKA BERADA DI DALAM PERUT BUMI MAKA KELUARKANLH IA,DAN JIKA SUKAR MAKA MUDAHKANLAH IA,JIKA HARAM MAKA SUCIKANLH IA,JIKA MASIH JAUH MAKA DEKATKANLH IA,.. YA ALLAH!! LIMPAHKANLH KEPADAKU REZEKI SEPERTIMANA REZEKI YANG TELAH ENGKAU LIMPAHKAN KEPADA HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH....AAMIIN

Tuesday 4 December 2012

LANGKAH PERTAMA...


Dimulakan dengan BISMILLAH
...

kenapa langkah pertama???? 


hahaha... langkah pertama ni, sbnrnya aku nk cerita la segala kisah2 aku ber TTC selama 3thun aku berkhwin. Serius aku ckp,bila kita berkhwin, psangan mana yg xnk anak..tul x? mstinya kita nk anak,hasil dr perkhwinan kita..jd di sini, aku cerita lh serba sikit(xserba sikit lh,tp byk juga aku nk cerita sbnrnya) tentang perkhwinan aku.. di harap,dgn wjudnya blog ni, dpt mmberi manfaat pd smua org dan yg paling penting dpt d jadikan bahan rujukan utk aku (xdelh aku nk igt2 balik klu doc tnya aku bla..bla..bla.. dh la aku ni jenis cepat pelupa sejak d bangku sekolah lg) dan klu dgn izin ALLAH aku dh ada anak sok, anak aku blh la bca balik penulisan aku ni bertapa sukarnya aku memiliki nya,dan bertapa kuatnya keinginan aku utk mendapatkannya,ssgguhnya semuanya dr ALLAH SWT belaka..ALLAH pinjamkan anak2 ibu utk ibu pun dh ckup ht besar nikmatnya dan inilah yg ibu nak sgt2 wahai anak2ku..

Straight foward....!!

   Aku nikah pd usia muda, muda pn xmuda sgt la baru umur dlm 21-22thun mcmtu. aku pn dh xingat ( see,bertapa lemahnye otak aku ni,hahah),tp pd thun 12.12.2009 (yess!! masa tu umur aku 22thun). Percintaan dan perkhwinan kami boleh d katakan MATCH MAKER la. Somi aku ni kwn kpd abg aku. Masa aku tunang, aku d sem 7 di u (U mana,U jelh, xyah amik thu..huhuh). Somi aku ni budak UTP. Mana lah aku thu,tup2 balik cuti sem je kena menikah..hahaha.. aku on je. xkisah pun wlpn time tu aku dh ada org len, kihkihkih.. sbb apa tau.. sbb prinsip aku adalah 'REDHA ALLAH TERLETAK PD REDHA MAK AYAH'.. jd klu mak ayah aku xrestu hbgn aku dgn si A,xleh gak kan?? so aku redha jelh dgn pilihan keluarga.. Suami aku??? kami tunang dlm 4bulan je, kenal x tgk pn x..hihi..lps tu trus nikah (mula nk tgguh,tp dh somi aku nk cepat2 time tu,huhuhu..kurang kesabaran di situ).Aku??? Ok je..hahah

 Lepas hbis sem 7,aku disah bergelar isteri kepada beliau..ALHAMDULILLAH WA SYUKURILLAH.. nk terima jodoh ini pn,aku siap solat hajat,istikhrah dan tahjud lg...siap solat taubat lg..semoga allah melancarkan majlis kedua2 mempelai di Kedah dan di Pantai Timur..aamiin..

statement 'BERCINTA SELEPAS KAHWIN"....Alhamdulillah sebab semuanya dlm kebaikan..........

Doakan kami supaya hubungan kami suami isteri,masjid yang dibina oleh kami ini kukuh,selamat dunia akhirat,sehingga ke anak cucu dan lanjut ke syurga abadi..

i love u hunn...

  

No comments:

Post a Comment