Hii

YA ALLAH! YA TUHANKU, JIKA REZEKIKU BERADA DI ATAS LANGIT, MAKA TURUNKANLH IA, DAN JIKA BERADA DI DALAM PERUT BUMI MAKA KELUARKANLH IA,DAN JIKA SUKAR MAKA MUDAHKANLAH IA,JIKA HARAM MAKA SUCIKANLH IA,JIKA MASIH JAUH MAKA DEKATKANLH IA,.. YA ALLAH!! LIMPAHKANLH KEPADAKU REZEKI SEPERTIMANA REZEKI YANG TELAH ENGKAU LIMPAHKAN KEPADA HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH....AAMIIN

Sunday 30 December 2012

Please.. don't cry!

Perghh!!!What happen actually? ? I want to cry...
 and why??? ekceli aku sedih skrg ni... aku xthu kenapa.. yang aku tahu aku pernah amalkan susu kambing+3bj kurma+1sudu besar madu utk besarkan ovum dan matangkn ovum.. Ini berlaku apabila aku start amalkan susu kambing ni semua pada bulan 8.. Pada bulan ni aku amalkan susu kambg blended dgn clomid..telur2 aku sume besar2 dan matang gile.. but unlucky xde rezeki kami.. REDHA..

nak di jadikan cerita lg.. aku pun target nk amalkan susu kambg+kurma ni sehingga aku berjaya pregnant.. Aku xde pape mslh tp aku bermslh dgn ovum aku.ini relay on my hormone..yups...!! hormon imbalance..

Bulan 8 (time balik raya ke rumah mertua--- CD14 aku dh ovulasi sebelah kanan,memang elok sbnrnya sbb aku sllu mengalami ovulasi sebelah kiri je,,jarang berlaku ovulasi sebelah kanan dan bila buat OPK je memang terang gile dan aku sgt2 suka)
 TETAPI..... 

bulan 9 dan bulan 10 aku masih rasa sengal2 d ari2/ovum aku.. tp aku dpt rasa perubahan ni apabilah cd10 aku xmengalami watery..selalu aku mengalami watery 3hr sebelum ovulasi berlaku.I dont noe why?? tp bulan 9 dan 10 aku mengalami very2 early abortion aka chemical pregnancy..klu nak diikutkan 1-2weeks baru..

TETAPI......
masuk bulan 11 plak..aku dapati hormon aku dh unstable.. y??? sbb aku xde rsa langsung denyut2 di ari2 kiri or kanan..tup2 masa on ovulation day tu aku bru rasa sakit mnyucuk teramat di sebelah kanan klu xsilap,tp tu rasanya bukan hard la just mild...so aku hairan sbb sblum ovulation day xde rasa pape pn.. arghh stress di situ..!!OPK plak aku test hancur terus mmg very the light je garisannya but both C and T sama terang..but light2 je.. aduss... tp aku on juga la masa tu..yess!!! Eggwhite baru kuar pd hr tu..tp only one day je..esok dh xde eggwhite dan xde rasa menyucuk!!!..

Lps period je,aku waiting n waiting what happen with my ovum.. any reaction or silent reaction.. not sure.. if do u want to noe, just do TVS la.. mudah dan tepat.. u may trace ur ovum either mature or not.. 
but for me.. aku buat cara natural dlu la...huhuhu.. aku trace dan feels sendiri.. Apa yg aku dapati adalah.... 

1. cd11 on 30 Dec 2012... masih xde pape reaction,CM very dry. Klu selalu aku rasa nakkkk je tp now aku xde rasa pape pun..xde perasaaan je.. (sometimes tu aku ada lah juga denyut2 di ari2 kiri dan kanan tp sekejap je xlama pn)  

Aku mula perasan ni sejak lepas period bulan 11..masuk ni dah 2bulan la aku mengalami tiada simptom2 ovulasi.. dan yg paling membuatkn aku bertmbah risau adalah xde rasa menyucuk dan xde pun kuar eggwhite... aduss.. adakah sebab aku selalu amik mcm2 supplemen atau adakah sebab aku mkn supplemen yg panas2 sgt...?? atau sebab apa??

Sedihnye akuu..huhuhu

ni aku tgh usaha mengurut balik dgn kak long.. 3hr berturut dia akan urut aku.. aku tawakal jelah sbb nak bg telur2 aku progress dgn baik. kak long ckp d rahim aku ada biji2 xtau samada biji angin atau telur... hopefully melekat lah utk awal bulan 1 ni.. aamiinn

doakan utk kami ya..    

No comments:

Post a Comment