Hii

YA ALLAH! YA TUHANKU, JIKA REZEKIKU BERADA DI ATAS LANGIT, MAKA TURUNKANLH IA, DAN JIKA BERADA DI DALAM PERUT BUMI MAKA KELUARKANLH IA,DAN JIKA SUKAR MAKA MUDAHKANLAH IA,JIKA HARAM MAKA SUCIKANLH IA,JIKA MASIH JAUH MAKA DEKATKANLH IA,.. YA ALLAH!! LIMPAHKANLH KEPADAKU REZEKI SEPERTIMANA REZEKI YANG TELAH ENGKAU LIMPAHKAN KEPADA HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH....AAMIIN

Wednesday 5 December 2012

OVUM OH OVUM...


Bercerita mengenai ovum ni aku nk terangkn sikit la..

aku sgt2 alert dgn telur/ovum aku...

sebelum2 ni aku cek doc.. doc ckp ovum aku elok2 dan mtg2 belaka..so aku xrisau sgt.. tp dia kembali risau bilamana aku xbrapa rasa mnyucuk tanda ovulasi pd bulan ni 3.12.12 adalah hr cd ke 14 aku..huhu 

macamna tu??

sllu klu aku nk cek ovulasi dan nk thu ovum aku matang or x pd bulan tu..

aku akan cek melalui

1. Eggwhite----memang selalu ada.. firstly akan watery dlm 2-3hr,lps tu hah!! berjejeh2 la eggwhite..

2. Rasa menyucuk sgt2 di ovary kiri atau kanan...ni xleh nk ckp la,dia menyucuk tu mcm nk pecah ovary pn ada gak..ni menunjukkan telur keluar dr folikel...ni sllu aku ada cuma bulan ni je aku xrasa...MODE: R.I.S.A.U

3. Rasa sebu dan angin je dlm rahim/peranakan ni..ni sllu aku ada..alhamdulillah,buang angin mmg xhingat laaa... sbb byk sgt anginnya..sendawa pn xlarat nk sendawa..sllu berlaku pd hr cd10 ke atas...ni tanda2nya bg aku la,telur dh sedang mematangkan diri.. xpecah lg okeyyy..

4. dekat ovulasi akan rasa sakit pinggang sikit je mcm lenguh gitu dan sakit cik B denyut sikit2 d kanan/kiri atau kedua2nya skali..depends..huhu

5. haaa..ni aku xthu nk ckp la..rasa 'nakkkkkkk' je memanjang..hahahahah (time nilh rasa bergetah je..hakhakhak..)

6. paling best bila cek OPk akan tunjuk double line yg sama terang atau line T akan lebih terang dr line C..

so...sume ni akan berlaku pd diri aku bila dtgnya OVULASI...

di sini,aku blh thu lah samada telur aku in good progress or not...

Tahun 2012 ni aku perasan la tiap2 bulan aku ada..kecuali bulan 12 ni rasa yg no 2 tu xde..klu ada pn xkuat mana pn..sllu kuat la rasa mnyucuk tu...
MODE : R.I.S.A.U

wait for next period.. di jangka akan period on 17hb dis 2012... 
(*minta2lah melekat dgn izin ALLAH SWT*

bby,
ibu sntiasa tunggu awk tau.. ibu nk peluk nk didik awk elok2..
ibu rindu awk sgt2...

               

No comments:

Post a Comment