Hii

YA ALLAH! YA TUHANKU, JIKA REZEKIKU BERADA DI ATAS LANGIT, MAKA TURUNKANLH IA, DAN JIKA BERADA DI DALAM PERUT BUMI MAKA KELUARKANLH IA,DAN JIKA SUKAR MAKA MUDAHKANLAH IA,JIKA HARAM MAKA SUCIKANLH IA,JIKA MASIH JAUH MAKA DEKATKANLH IA,.. YA ALLAH!! LIMPAHKANLH KEPADAKU REZEKI SEPERTIMANA REZEKI YANG TELAH ENGKAU LIMPAHKAN KEPADA HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH....AAMIIN

Thursday 14 February 2013

Info tentang PCOS..

Sementara menunggu solat Isya' aku nak post pasal pcos ni. Ramai org thu ttg pcos terutamanya bg kaum2 perempuan dan dalam menanti zuriat masing2.. Jd apa itu PCOS anda2 sume boleh tengok dan cuba baca pada link ini...

atau
atau 
atau

semua info2 ni aku rasa bagus untuk rujukan korang.. so jgn xbca dan jgn xthu..nanti terganga2 lak bila doc explain psl PCOS.. at least we have a little bit info about PCOS.. hokeey..
Nak kata aku expert pasal benda alah ni aku xlah expert dan benda ni bukan penyakit tp sindrome2 shaja. tetapiii!! susah juga lah if ada pcos..Nauzubillahiminzalik.. susahnya?? nak pregnant coz dia melibatkan telur yg mungkin ada tapi xmatang/xbesar ataupun telur xde langsung.. ermm..jd ape2 pun percya dan yakin pada ALLAH bahawa tidak ada penyakit yg xde ubatnya.. tp aku percya stiap org nak subur dan nak sihat betul x??? salah sorg drnya adalah aku..aku pun nak sihat dan subur giler2..hihi

Ok berbalik kepada apa yg aku nak share.. Aku nak share lebih kepada supplemen apa yg perlu di ambil oleh patient to overcome this PCOS..

See?? setaip penyakit ada ubatnya kecuali MATI..betul x??
Kita sekadar usaha yang nak sembuhkan adalah ALLAH SWT. so for those yang xde PCOS tp nak juga makan ubat2 ni pun xde mslh,boleh je amalkan...bagi aku,setiap org yang bernama wanita ni mempunyai cysts,endometrium,cancer,PCOS tp semuanya bergantung kepada sistem sel yang aktif mahupun tidak aktif. so Lucky for those women yang sel ketumbuhan sume ni unactive.. ALHAMDULILLAH..

Ok..terus kepada apa yang aku nak share,seperti aku kata di atas mengenai supplemen yang elok utk increase our egg health dan avoid PCOS..
supplemen yg elok utk PCOS yang teruk 
## Vitex (Agnus-castus),Fish Oil+EPO,Shatavari Himalaya (Agnus-castus),Maca (Lepidium meyenii),CoQ10, L-Arginine, Royal Jelly, Spirulina, Saw Palmetto, Omega 3 and 6,  
Tribulus (Tribulus terrestris), and any of Multivitamin that consist of Chromium,calsium and Vit D, dan juga Natural Progestrone Cream..##

kalau korang menghadapi masalah mild PCOS boleh je korang amalkan SPIRULINA, ROYAL JELLY (amway ke,CNI ke,Kordel ke),Maca,Multivitamin,Omega 3 dan 6,Fish Oil+EPO..cukup lah tu..

Ok yang aku citer td sumenya supplemen yang boleh di dapati di pasaran.. Pentingnya dia boleh make our egg health and growth in a good way,decrese our insulin level,and able to balance the hormone... if hormone level balance, LH and FSH ok,progestrone and estrogen ok dan period teratur,telur chantik dan besar dan boleh la dgn izin ALLH SWT hamil.. so if we want to conceive we need to ensure our body in a good condition.. betul x? this very important to our baby to grow..

Kalau ada PCOser yang nak buat teknik hemopathy plak. Dia ada remedi2 khas bg PCOser.. Remedy2 tu termasuklah.. elok sekiranya ubat hemopati tersebut mengandungi...

##Natum muriaticum, Sepia, Pulsatilla, Lycopodium, Lilium tigrinum, Baryta carbonica, Calcarea carbonica, Folliculinum,##
Tonik ovarium yang baik jika Anda jarang ovulasi terdiri daripada 

##Trifolium pratense, Lilium, Origanum, dan Senecio, Agnus castus.##

Errm...sebut psal hemopati ni,aku ada juga amalkan hemopati tp dua benda je yg aku amalkan 1 botol utk elak ketumbuhan( coz aku ada history cysts) dan balancekan hormon .. 1 botol lg di panggil dandasuri..

Botol 1:Sistem kelenjar la dia overcome for those have a problem cysts,fibroid,radang kelenjar,tiroid,cancer,ketumbuhan,sistem kekebalan dan ketidakstabilan hormon...
Ingredient yg ada dlm ubat botol 1 ni adalah
Botol 1
Thuja- get rid of cysts and may read this link huhu.. 
Remedy kedua adalah Carbo Animalis - untuk kanser rahim,breast cancer dan kekalkan kesihatan rahim
Remedy ke3 Calcarea Fluorica - help to treat endometriosis. Boleh tengok pada link ni http://www.worldwidehealth.com/health-article-Ednometriosis-and-Essential-OilsCalcarea-Fluorica-Calcium-Fluoride-CaF2.html
Remedy ke4 Lodium Plus - ni aku xsure apa tp dia mcm untuk elak kesakitan semasa period kot..

Botol 2 Dandasuri
Refer to this link

Remedy asas termasuklah Pulsatilla,Magnesia Phos, Coulophylium, Black Cohosh (Cimicifuga Racemorsa - to improve fertility with make our hormone more balance, Kreosteum

sekarang ni aku mencari remedy asas untuk ovum lak..huhuh.. xsalah mencari info dan ilmu kan????

  godek2.. aku terjumpa info yg sangat berguna untuk aku..huhuh iaitu
 http://www.natural-health-for-fertility.com/homeopathic-remedies-for-ovulation-fertility.html

ermm.. esok hari jumaat aku cuti la. so pg2 lg aku nak g ASB buka account,investment sket..hahah..then aku nak ke PJ HQ amway nak beli  set royal jelly, dan EPO Plus..Hope give positive feedback to my ovum for growth and healthy alwaysssss...hihi..




No comments:

Post a Comment