Hii

YA ALLAH! YA TUHANKU, JIKA REZEKIKU BERADA DI ATAS LANGIT, MAKA TURUNKANLH IA, DAN JIKA BERADA DI DALAM PERUT BUMI MAKA KELUARKANLH IA,DAN JIKA SUKAR MAKA MUDAHKANLAH IA,JIKA HARAM MAKA SUCIKANLH IA,JIKA MASIH JAUH MAKA DEKATKANLH IA,.. YA ALLAH!! LIMPAHKANLH KEPADAKU REZEKI SEPERTIMANA REZEKI YANG TELAH ENGKAU LIMPAHKAN KEPADA HAMBA-HAMBAMU YANG SOLEH....AAMIIN

Saturday 20 July 2013

Rawatan Kesuburan...


Malasnnye nak update. Bizi giler dgn keje2  sekolah. errmm.. malas2 pn tp malam ni aku teringin nak update blog aku ni. Masuk ni dh hr ke 10 kita berpuasa bulan ramadhan.Alhamdulillah so far puasa aku pernuh lg. hihi..

Pada 16 Julai 2013.. Aku dgn husband ada g jumpa doc Hashimee kt Kg Pandan,Kuala Lumpur. Sebelum aku gi jumpa dia, aku ada bt appointment la dgn dia sbb rmai yg berappoinment dgn dia,nnt klu g gitu je xpsl2 aku kena queue panjang.. ahh,malas aku..huhu

Bermulanya kami dgn berjanji pkul 11pg tp aku smpai pkul 11.30pg..huhu Ingat lg sbb hr aku g tu hr selasa. Somi aku amik EL dan aku amik CRK. kami bertolak pkul 10.30 pagi dr rumah. Sesat juga la berkali2 di sana utk mencari clinic doc hashimee tu..

Alhamdulillah,dan selawat serta salam kepada junjungan Nabi Muhammad saw, akhirnya ALLAH beri petunjuk sampai juga kami bertemu dgn clinic beliau. Wlpn amik masa 30 minit lewat, tp semuanya selamat. ALhamdulillah

Tunggu punya tunggu giliran sbb ada juga la 3 patient tgh dlm treatment dia.. akhirnya kami dipanggil utk berdiskusi dgn beliau. Doc Hashimee ni like  a father.. dan very soft spoken. Sgt gentle orgnya. Dia check kami somi isteri dari A to Z.. Hasil dari pemeriksaan beliau..

Suami : hanya 12billion sperm + semuanya aktif = alhamdulillah, tp doc nak upgradekan lg sperm count suami aku dgn memberi ubat speman dan tonik kesuburan lelaki kpd somi aku..

Isteri : period ok range 28-34,tp dia tetapkan period aku cd30,so after this i need to count my cycle of period is 30 la.. Lepas dia tgk cycle period aku, dia tgk result hormon aku, dia kata normal dan subur. Alhamdulillah. elok je.. Tgk pula keadaan ovary dan tiub kanan ok dan bertelur dengan baik. Apabila dia tgk pd sebelah kiri aku tu yg aku rasa xbest sbb apa tau..dia kata ovum aku lambat matang sket sblah kiri, tiub hanya 12%  tersumbat dgn lendir2.. ALLAH3x.. mau terpengsan aku d buatnya, at the end he said no need to worries sbb  subur dan normal elok. Now dia focus on my hubby's sperm dan my tube fallopion on left hand side..

dia ada bekalkan ubat kesuburan utk aku dan clean up my womb.. tp...ermmm... aku on off je makan..ikut2 suka hati aku..hahaha

at last, balik je rmh.. get rid off all the negative thinking. So now, i need to think positive about this..

Memandangkan aku godek2 almari supplemen aku, byk giler supplemen aku..hahaha.. so aku tgk sk alkhisbun dan hulba dah nak tamat tempoh.. before aku makan ubt doc, better aku habiskan dlu sk alkhisbun dan hulba ni... both of this supplemen sgt2 panas, so i need to drink 2-3L plain water perday during ramadhan. boleh ke??


Azam aku.... start on date 20 July 2013,  aku nekad nak habiskan supplemen sk alkhisbun dlu then bru ubat doc.. sbb apa tkut expired la.hahah kang rugi jer aku!

So my daily meal...

Bangun sahur first things -  sk alkhisbun
then drink about 1L air plus 4biji madu

Masa iftar- kurma+ serbuk hulba with 1 glass of plain water
after makan sikit juadah terus minum air 1L lg..
Nk tidur amalkan sk alkhisbun + 500ml air..

ok la kan..so..every day need konsisten smpai habis la sk alkhisbun+hulba tu


Harap, ALLAH izinkan aku mendapat zuriat sndiri..aaminn..

chayokkkk. and dont giveup!





No comments:

Post a Comment